Документи Асоціації ОСББ міста Києва

Протокол зустрічі Асоціації ОСББ з Київтеплоенерго

ПРОТОКОЛ ЗУСТРІЧІ

Зборів Асоціації

«Об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельних кооперативів Деснянського району міста Києва»

м. Київ                                                                   «­­­02» жовтня 2020 року  

На Зборах Засновників Асоціації «Об’єднань співвласників багатоквартирних будинків  та житлово-будівельних кооперативів Деснянського району міста Києва» присутні:

– Представники КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО»; Вячеслав Бінд – Директор КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» , Константин Лопатін – Директор СП «Енергозбут» КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО»,  Денис Безпаленко – КЕРІВНИК ДЕПАРТАМЕНТУ З ПРОДАЖУ ТЕПЛОВОЇ ЕНЕРГІЇ СП “ЕНЕРГОЗБУТ” КП “КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО”,

– Представники ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ; Дмитро Науменко – Директор Департаменту житлово-комунальної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Іван Пастухов – перший заступник директора Департаменту житлово-комунальної інфраструктури виконавчого органу,

– Представники АОСББ м. Києва; Олексій Тихонов, Валерій Нікітченко, Андрій Ткаченко, Юлія Безкоровайна, Юлія Бородіна, Олена Пономарьова та інші.

Порядок денний:

  1. Типи теплопостачання, та системи ГВП:  системи подачі, з ІТП, без ІТП, з циркуляцією, без циркуляції.
  2. Втрати при ГВП: Втрати на поставку до ІТП, втрати на водопідготовку, втрати на циркуляцію.
  3. Складові тарифу ГВП та опалення.  Тариф на тепло, тариф на гарячую воду,  тариф на циркуляцію, тариф на обслуговування загальнобудинкових систем.
  4. Якість обслуговування в залежності від балансоутримувача.
  5. Компенсація витрат на обслуговування та різницю в тарифі.
  6. Єдиний тариф на ГВП та опалення з урахуванням компенсацій.
  7. Питання передачі ІТП( перегляд питання, а) відмова від повідомлень про передачу, з б) інформуванням про можливу передачу ІТП в комунальну власність тих, що не мають можливості самостійно обслуговувати та привели їх в аварійний стан)

По першому питанню:

Виступив Лопатін К. О.

Індивідуальний тепловий пункт (ІТП) – комплекс пристроїв, що складається з елементів, які забезпечують приєднання системи опалення та гарячого водопостачання до централізованої теплової мережі. Основними елементами ІТП є: теплообмінники, насоси, клапани, датчики, контролери, блоки управління і запірно-регулююча арматура

Одночасно з ІТП в будівлях встановлюються вузли обліку теплової енергії, що дозволяють відслідковувати реально спожиту у будівлі кількість тепла на опалення, гаряче водопостачання або вентиляцію. Споживачеві це дає можливість проводити розрахунки з теплопостачальною організацією за показаннями лічильника, що, в с свою чергу, підштовхує до раціонального використання енергоресурсів шляхом модернізації своїх систем. Більш детальну інформацію про встановлення вузлів обліку теплової енергії ви знайдете в статті «Про правильну установку лічильника тепла» в одному з попередніх номерів нашого видання.

ІТП – найважливіша складова систем теплопостачання будівель. Від його характеристик багато в чому залежить регулювання систем опалення та ГВП, а також ефективність використання теплової енергії. Тому ІТП приділяється велика увага в ході термомодернізації будівель і на даний момент масштабні проекти по їх облаштуванню в багатоквартирних будинках втілюються в життя серед різних регіонів України.

У зв’язку з масовим встановленням ІТП змінюється і схема розподілу теплової енергії від джерела тепла до споживача ….   З інформацією можна ознайомитися : https://aw-therm.com.ua/individualnij-teplovij-punkt-shemi-ta-rishennya/

По другому питанню:

Виступив Лопатін К. О.

На сьогодняшній день, за обгрунтування тарифів відповідає НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП),(Відповідно до статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», статей 6 та 10 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», статті 16 Закону України «Про теплопостачання» та Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг).

Є декілька законів:

ПОСТАНОВА від 21 липня 2005 р. N 630 Київ, Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення(не діє); 

«Порядком формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води», що  затверджений постановою КМУ від 01.06.2011 № 869 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.2019 № 291) (далі- Порядок № 869) передбачено  щорічне встановлення тарифів на послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води до початку опалювального сезону.

Крім того, з 11.06.2020 р. набула чинності Постанова КМУ від 10.06.2020 № 467, якою внесені зміни до Порядку  формування тарифів на теплову енергію її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води (далі Порядок 869).

Тарифи на постачання теплової енергії розраховані з урахуванням витрат на утримання індивідуальних теплових пунктів та без урахування цих витрат, а саме:

  • на теплову енергію;
  • на виробництво теплової енергії;
  • на транспортування теплової енергії;
  • на постачання теплової енергії;
  • на послуги з постачання теплової енергії;
  • на послуги з постачання теплової енергії з урахуванням витрат на утримання та ремонт індивідуальних теплових пунктів;
  • на послуги з постачання гарячої води;
  • на послуги з постачання гарячої води з урахуванням витрат на утримання та ремонт індивідуальних теплових пунктів.

Однак, ситуація яка склалася в період пандемії «короновірусу» внесла свої корективи, коли деякі закони втратили свою чинність, а нові які повинні їх змінити, ще не працюють.

Це призвело до неоднозначності, та обгрунтованості тарифів.

По третьому питанню:

Формування тарифів на послугу з постачання гарячої води

Тарифи на послугу з постачання гарячої води формуються окремо для:

споживачів, які отримують послугу без використання ІТП, який перебуває на балансі або у власності, або в користуванні виконавця послуги;

споживачів, які отримують послугу з використанням ІТП, який перебуває на балансі або у власності, або в користуванні виконавця послуги.

Формування тарифів на послугу з постачання гарячої води виконавцем послуги здійснюється відповідно до річних планів надання такої послуги, економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі (норм) витрат і втрат ресурсів, техніко-економічних розрахунків та кошторисів.

Формування тарифів на послугу з постачання гарячої води виконавцем послуги здійснюється для кожного ІТП окремо, для яких визначається відповідний обсяг теплової енергії і холодної води для забезпечення кількісних і якісних показників послуг на межі ІТП, а також частина витрат на утримання, експлуатацію ІТП, яка пов’язана з виробництвом послуги з постачання гарячої води.

Обсяг витрат послуги з постачання гарячої води для споживачів, які отримують послугу без використання ІТП, що перебуває на балансі або у власності, або в користуванні виконавця послуги, визначається із застосуванням нормативного методу на підставі результатів аналізу витрат за попередні три роки з урахуванням змін, які передбачаються у планованому періоді, та чинних або прогнозованих (з урахуванням індексів зміни цін виробників промислової продукції) цін (тарифів).

По четвертому питанню:

При розгляді питання про вибір моделі обслуговування будинку, ІТП, та загальнобудинкових систем, всі присутні прийшли до висновку, що вибір обслуговуючої компанії, за законом, проходить через систему «Прозоро», що не дає можливість, прийняти на обслуговування «СВІЙ БУДИНОК», компаніям аба обслуговуючому персоналу, які обрали загальні збори будинку або правління ЖБК або ОСББ.  Також погодилися, що власними силами КТЕ, на зможе надати своєчасне та якісне обслуговування без збільшення особового складу, та матеріальної бази.

Тож вирішили, розробити робочу групу по розробці шляхів вирішення питання, та продовжити рішення при наступних зустрічах.

По п’ятому питанню:

Представники АОСББ м.Києва, задали питання до представників КТЕ м.Києва, про перевірку приладів обліку за власний рахунок, та відшкодування таких послуг.

Відповів Лопатін К.О., що звертався з листом до НКРЕКП, за розьясненням:

Оплата витрат на обслуговування та періодичну повірку вузлів комерційного та розподільного обліку теплової енергії та води: 

Підпунктом 7 пункту 5 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону були внесені зміни до частини четвертої статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність»  згідно з якими виключено норми щодо проведення періодичної повірки квартирних засобів обліку комунальних послуг за рахунок тарифів на тепло- і водопостачання. 

Також, частиною четвертою статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» встановлено, що періодична повірка засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) проводиться за рахунок внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку, встановлених відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання». 

Порядок проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, а також норми часу, необхідного для проведення повірки таких засобів, встановлюються нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності (Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України).

Згідно з частиною другою статті 6 Закону про облік обслуговування (у тому числі періодична повірка) та заміна вузлів розподільного обліку/приладів – розподілювачів теплової енергії здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено законом або договором.  

При цьому абзацами другим, третім та четвертим пункту 7 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону про облік передбачено, що НКРЕКП та органи місцевого самоврядування протягом трьох місяців з дня опублікування цього Закону мають: 

– забезпечити перегляд порядків формування тарифів на послуги з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання для суб’єктів природних монополій та суб’єктів, що провадять діяльність на суміжних ринках, зокрема в частині виключення зі структури тарифів витрат на встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного та розподільного обліку теплової енергії та води;

– забезпечити перегляд тарифів на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання, постачання гарячої та холодної води для суб’єктів природних монополій та суб’єктів, що провадять діяльність на суміжних ринках, в частині виключення зі складових відповідних тарифів витрат на встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного та розподільного обліку теплової енергії та води;

– привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.

По шостому питанню:

Виступив Ткаченко А. П., розповів про велику кількість тарифів на ГВС та опалення для будинків м.Києва, про проблеми переходу на прямі договори в новобудовах, та економічно невигідні(завеликі, існування вибору мешканцями моделі ГВС, централізоване водопостачання або електричні індивідуальні бойлери, великі втрати на циркуляцію) тарифи на ГВС для будинків з ІТП.

Питання не може бути вирішене відразу, Тож вирішили, розробити робочу групу по розробці шляхів вирішення питання, та продовжити рішення при наступних зустрічах.

По сьомому питанню:

Виступили Науменко Д. В., Бінд В. Є., Ткаченко А. П.

Керівництво АОСББ м. Києва, після звернень мешканців ЖБК м.Києва, про отримання листів, на передачу ІТП, у комунальну власність м.Києва, звернулося до керівництва КТЕ та Департаменту житлово-комунальної інфраструктури виконавчого органу КМДА.  Після розгляду всіх обставин та юридичних обгрунтувань, прийшли до висновку, що немає підстав для прийняття листа до виконання. 

Повідомити Районні адміністрації м. Києва, про прийняте рішення.

ПІДПИСИ

Голова зборів
Голова Асоціації «ОСББ  та ЖБК міста Києва»
Секретар зборів    
Догори